Pokerdom skärmdump
Spara RSS

Pokerdom

Texas holdem

För det första finns det 5 huvudsakliga "rundor" i ett spel Texas Hold'em:
• Pre-Flop
• Floppen
• Svängen
• Floden
• The Showdown

Det finns också 5-beslut som du kan göra under en handformation i Texas Hold'em:
• Satsa - För att placera en initial mängd marker på bordet eller pengar i potten.
• Ring - Matchar vad som spelats för föregående spelare.
• Höj - För att satsa en ökad mängd marker i jämförelse med föregående spelare.
• Muck (eller Fold) - För att sluta med handen och ge dina kort fram till återförsäljaren.
• Kontrollera - Att välja att inte fatta något beslut vid denna punkt. Du kan vara skyldig att fatta beslut senare under loppet av rundan.

Återförsäljare Knapp & persienner

Spelet börjar med ett enskilt kort som delas ut till varje spelare. Spelaren med det högsta kortet som visas är utnämnd till försäljningsknappen. Varje efterföljande hand börjar med en spelare som tar emot återförsäljarknappen som passeras medurs runt bordet efter varje spelning. Korten hanteras medurs, med den person som följer återförsäljaren till vänster. I en onlinemiljö är tabellerna ständigt aktiva, så är försäljningsknappens position vanligtvis redan etablerad när du går med i tabellen. Återförsäljarknappen representerar Tealens teoretiska ställning. I en levande miljö kan den här personen faktiskt hantera korten, men på de flesta kasinon, och säkert online, hanterar The House (platsen) korten.


Före Flop görs två Blind Bets för att skapa en första potten. De mörka satsningarna är gjorda av två spelare som sitter till återförsäljarens vänstra sida. Spelaren som sitter bredvid knappen, ställer in (satsar) storleken på Small Blind. Detta ställs in som en halv av den nedre bordgränsen. I vårt 20 / 40-exempel skulle detta vara 10 USD. Spelaren till hans eller hennes vänster inläggar Big Blind. Detta ställs in i beloppet som motsvarar den nedre gränsen (20 USD i vårt exempel). Dessa tvångs satsningar säkerställer att det finns en kruka för att människor ska tävla om. De kallas små och stora, av uppenbara skäl - på grund av deras relativa storlek. De kallas persienner eftersom spelarna gör dessa spel innan de får några kort och är därför blinda för sin hand. Det kan tyckas lite orättvist för dessa spelare, men kom ihåg att Dealerknappen kommer att flytta nästa gång och två nya spelare kommer att bli små och stora persienner. Detta säkerställer att alla kommer att bli Återförsäljare, Små Blind och Stor Blind.

Blindstraff

Om du, av någon anledning, saknar dig, vänder du på antingen Small eller Big Blind - utan att lämna bordet - (sådan åtgärd kallas "Sitting Out"), det finns ett straff som ska göras när du återvänder till bordet:
För att sakna Småblinden - Du måste betala ett straff lika stort för Big Blind. Detta är ett extra belopp för den person som självklart är den stora blinden vid denna tidpunkt.
För att missa Big Blind - eller, Small och Big Blind - Du måste betala ett straff lika stort för Big Blind, och en annan som är lika med Small Blind. Denna mindre mängd går rakt in i potten (chips / pengar som spelas) och räknas inte mot spelarens spel för spelet. Detta kallas en Dead Bet.

Pre-Flop

Varje spelare får två nedåtvända kort (även kallad Hole Cards, Pocket Cards). Personen som sitter till vänster om Big Blind-positionen är den första som ska agera. I denna runda har han tre alternativ. Han kan ringa, höja eller mucka. Om han muckar, som redan nämnts, kastar han sin hand bort, och åtgärden går vidare till nästa spelare till vänster. Om han ringer matchar han värdet av Big Blinds tvångssats (20 USD i vårt exempel 20 / 40). Om han väljer att höja i ett Fast Limit-spel kan han bara höja med ytterligare 20 USD, till 40 USD.

I ett Fast Limit-spel finns det högst 1-insats och tre raser i en enda runda. Alla tre typer av upphöjningar har specifika namn:
• Lyft upp
• Re-raise
• Keps

I vårt 20 / 40-exempel under The Flop är den första insatsen 20 USD, höjningen skulle vara en ytterligare 20 USD - vilket innebär att spelaren har satsat 40 USD, omhöjningen skulle vara till 60 USD och capen skulle vara en annan 20 USD som uppgår till 80 USD. Efter att kepsen gjordes tillåts inte längre höjningar under denna omgång. Kom ihåg att satsningar och höjningar på Turn och River kommer att göras vid den högre gränsen (vi ses senare). Så småningom ser konsekvensen av de tillåtna höjningarna sig ut: satsa, höja, höja höjningen, locket.

Låt oss nu komma tillbaka till spelet. Åtgärden fortsätter medurs runt bordet, vilket kräver att varje spelare fattar ett beslut om att ringa, höja eller mucka som de passar, tills den når spelaren i liten blindposition. Låt oss föreslå att alla har ringt. I vårt 20 / 40-exempel skulle detta innebära att de alla har begått 20 USD till potten. Så nu är det Småblindens tur att agera. Kom ihåg att i början av rundan har personen redan satsat ett belopp som motsvarar hälften av den nedre gränsen (10 USD i vårt exempel). På grund av detta, om den här spelaren beslutar att ringa, måste han bara lägga till 10 USD i potten (vilket gör 20 USD i sin helhet). Självklart kan han också höja upp till 40 USD eller muck.

Så här är när handlingen flyttar till Big Blind. Den här spelaren har redan begått 20 USD till potten. Teoretiskt sett kan Pre-Flop anses vara över, eftersom alla har begått samma mängd, men eftersom Big Blind är den enda positionen som ännu inte har fattat ett beslut baserat på hans kort, får han göra det i det här specifikt ögonblick. Han kan höja (till 40 USD), kontrollera eller mucka. Vanligtvis kan en spelare inte kontrollera när det finns pengar på bordet, men i detta specifika fall kan spelaren i Big Blind faktiskt kontrollera.

Det är också viktigt att komma ihåg att i de flesta fall om du fortfarande har ett alternativ, särskilt i början av spelet och i de första omgångarna, bör du bättre kontrollera istället för att mucka din hand. Detta ger dig fler möjligheter eftersom du fortfarande är i spelet och du kan alltid få kort som förbättrar din hand. Om spelaren vid Big Blind beslutar att göra en höjning fortsätter spelet traditionellt medurs tills bordet är helt och hållet tills alla spelare har ringt eller muckat sina kort. I slutet av alla regelbundna rundor fortsätter spelet tills alla spelare har begått samma pengar i potten eller har gungat sina kort. I det nuvarande exemplet kommer vi att låta vår Big Blind-spelare kontrollera.

Därefter anses runda Preflop vara över och alla chips samlas och placeras mitt i bordet.

Floppen

Återförsäljaren behandlar tre uppåtvända kort på bordet. Dessa kort kallas traditionellt gemenskapskort eller styrkort och, som namnet antyder, delas dessa kort av alla spelare vid bordet för att hjälpa till att slutföra sina pokerhänder. När gemenskapskortet behandlas är den första personen som krävs för att fatta ett beslut spelaren till vänster om Dealerknappen. Vanligtvis är det personen i Small Blind-positionen, men om den senare har knuffat, är nästa spelare den första som startar åtgärden. Den här spelaren kan antingen kontrollera eller satsa. Åtgärden fortsätter tills varje spelare har haft chans att kontrollera, ringa (om det har spelats eller höjts), höja eller smyga. När det är en insats eller höjning måste varje spelare matcha den gjorda insatsen, höja upp eller mucka för att åtgärden fortsätter. Det är vanligt för alla spelare att kontrollera under en runda. I det här fallet skulle inga pengar läggas i potten och rundan skulle vara över.

Slutet på rundan kommer när alla spelare har ringt (eller mucked), och har satsat lika mycket.

Svängen

Återförsäljaren placerar ett fjärde möte på community bordet på bordet. Återigen kan spelarna, som börjar med spelarens vänstra sida, kontrollera, satsa eller slå på motsvarande sätt. Hur som helst, i den här omgången (och följande) borde alla spelare satsa och höja enligt den högre gränsen för bordet. Efter vårt exempel är det maximala satsningen och höjningen i denna omgång 40 USD. Åtgärden fortsätter, som tidigare, med alla spelare att satsa på samma belopp eller mucka sin hand. Återigen samlas alla chips i denna runda i mitten av bordet.

The River

Återförsäljaren behandlar nu 5th-ansiktet uppåt och det här är det sista gemenskapskortet på bordet. Varje spelare har nu totalt sju kort: deras två hålkort och fem gemenskapskort på bordet). Dessa kort tjänar till att skapa den bästa fem kortkombinationen. Återigen är spelarens vänstra sida den första att agera och åtgärden fortsätter runt bordet på samma sätt som tidigare.

Viktig anmärkning: I den här eller andra omgången, om en spelare satsar eller höjer och alla andra spelare muckar sina kort - handen är över och spelaren som gjorde den sista insatsen eller höjer innan alla andra vinner handen automatiskt. Vid sidan av poängen är vinnaren inte skyldig att visa sin hand, men han samlar in alla pengarna på den tiden.

Den Showdown

Om spelet fortfarande är på gång och hela eller en del av spelarna fortfarande finns kvar i potten, efter floden, ska de återstående spelarna jämföra sina kort för att bestämma vinnaren i den sista rundan som kallades showdownen. Traditionellt vinner spelaren med högst rankade handen handen och griper potten. Om två eller flera spelare har identiska händer, delas krukan mellan dem med eventuella kvarvarande, oparade chip (s) som går till spelaren till vänster om Återförsäljaren.

Om du spelar en professionell version av Texas Hold'em och vill hålla fast vid alla särdrag i detta spel, kom ihåg följande struktur som visar hur spelarna ska visa sina kort. Den första som visar sina kort är den sista personen som tar aggressiv handling när han satsar eller ökar på floden. Om spelaren på Small Blind-läget kontrollerar, satsar Big Blind-positionen 40 USD och alla andra. I en sådan situation skulle spelaren på Big Blind-positionen visa sina kort först. Men om någon annan lyfte upp (och alla andra ringde eller mucked), skulle den personen vara den första som visar sina kort. Om spelaren till vänster kan slå den handen skulle han vara den som visar sina kort. Men om de har en sämre hand, så är de inte skyldiga att visa sin förlorande hand och kan helt enkelt smyga. När alla spelare har visat sina händer (eller mucked) så vinner spelaren / spelarna med högsta synliga handen potten.

Vad händer sedan?

Efter Showdown återlämnas alla kort till återförsäljaren, den vinnande spelaren samlar sina marker och säljarens knapp flyttas medurs till nästa spelare. Denna åtgärd, som tidigare nämnts, säkerställer att Återförsäljare, Små Blind och Stor Blind roteras, vilket säkerställer att alla spelare vid bordet spelar i alla positioner.

Pot Limit

Pot Limit-spel är bara det. Spelare kan satsa någonstans mellan bordets nuvarande gräns (Den nedre gränsen under Preflop och Flop och Higher Limit under Turn och River) och det maximala beloppet i potten och på bordet.

Till exempel: Vi går med i ett 20 / 40-spel under floppen. Det finns 200 USD i potten och spelaren i Small Blind-positionen har gjort en 20 USD-satsning. Nästa spelare skulle behöva satsa på 20 USD för att ringa. Göra den totala potten 240 USD (200 (Pot) + 20 (1st Player's Bet) + 20 (Ditt samtal)). I det här fallet kan du öka med upp till 240 USD.

Till exempel höjer du med 160 USD. Nu finns det 400USD i potten. Nästa spelare måste minst ringa din 180 USD-satsning. Det betyder att det nu finns 580 USD på bordet (200 (Pot) + 20 (1st Player's Bet) + 180 (Din satsning och höjning) + 180 (Nästa spelarens samtal). Han kan höjas med allt mellan bordgränsen eller högre, i vårt exempel 20 USD eller 40 USD) och 580 USD.

Som du kan se ökar krukstorleken exponentiellt och därför kan denna typ av poker ibland betraktas som närmare ett No Limit-spel än en Fast Limit-en.

Ingen gräns

Ganska enkelt, som namnet antyder, i ett No Limit-spel kan spelare satsa något mellan gränsen för rundan och deras totala mängd chips. Spelar alla dina marker, i vilket pokerspel som helst kallas "All In". Det här kan bero på att du väljer att höja med hela mängden dina marker, eller för att du helt enkelt har slutat använda chips under den särskilda handen.
Obs! Återuppbyggnad av chips Under en pokerhand är det strängt förbjudet.
Om en spelare slutar spela i en hand, men andra spelare fortsätter att satsa, så är potten delad vid den punkten som spelaren satsar alla sina marker. Alla efterföljande satsningar gjorda av de andra spelarna hålls i en separat "Side Pot". Vid Showdown konkurrerar den ursprungliga spelaren bara för Main Pot, den som han bidragit till. Alla andra spelare tävlar om båda potterna. I en landbaserad miljö bestäms vinnaren av sidokruven först.

Ibland kan du se flera sidokrukor. Återigen tillämpas samma regler här. Än en gång konkurrerar spelarna bara om potten / potten som de har bidragit till.

Omaha

Omaha är en Texas Hold'em-variant som spelas nästan identiskt med det enda undantaget - spelaren hanteras 4-hålkort som delas framåt i stället för två som i Texas Hold'em.

Kom ihåg att det är mycket viktigt att komma ihåg detta faktum, som om du inte gör det, kommer du troligen att ha några problem med kortvolymindefinitionen. Ta en titt på detta livliga exempel:
Dina hålkort är: 5h - 10s - Js - As.
Gemenskapskorten är: 3d - 4d - 6c - 7c - Kh.

Du kan bli överraskad men här kommer du inte heller att göra flushen med ess högt eller inte heller med 3-4-5-6-7. I det här specifika fallet är den enda bästa kombinationen att hända en hand med ess hög.

Och här är det bästa svaret för dig varför följande: I Omaha Hold'em skapas din kombination av endast två av ditt hålkort och tre av 5 på bordet.

OMAHA HI-LO

För att vinna en vinnande kombination i Omaha High Lo borde du skapa en pokerkombination som består av 5-kort där det högsta kortet i det inte borde vara högre än 8. Vid beställning för att skapa en lo hand-kombination kan man använda ett ess som det minsta kortet (Ace kan vara både det högsta och det lösta kortet som hjälper dig att göra motsvarande kombinationer), Räta och Flush räknas inte som lo kombinationer här.

Enligt ovanstående är det ganska lätt att gissa att den bästa handen i Omaha High Lo består av 5-4-3-2-Ace. Och igen, kom ihåg att Rikt och Flush inte räknas här. Eller även om alla dina 5-kort kommer att ha samma färg (alla hjärtan till exempel), och om Flush inte räknas, ja, det här är den perfekta kombinationen för Omaha High Lo. Och du måste också komma ihåg att några par här kommer att räkna med så höga. I så fall kommer 2-2-4-5-A inte att göra en "lo" -kombination.

När ingen av spelarna lyckades skapa en hand, vinner en spelare med högsta hand. Tvärtom, när det är två spelare, en med högsta handen och den andra med den överste kommer att dela upp banken. I sällsynta fall kommer spelaren med båda möjliga kombinationerna i en enda hand att ta både High och Lo delar av banken. Under en omgång av detta spel förväntas en spelare göra den höga handen först och först då (när det är möjligt) skapa en lo hand. Och samma regel verkar för showdown: den högsta handvinsten är bestämd den första.

Hur man spelar i Omaha High Lo?

Som det redan sagts spelas spelet nästan på samma sätt som Texas Hold'em med de enda två skillnaderna: spelarna behandlas 4-hålkort istället för två som i Texas Hold'em och den andra skillnaden är att hela krukan är uppdelad i två delar - en för höga händer och den andra för den ena. Varje spelare ska skapa en 5-kort kombination för High hand och Lo-kombinationen för Lo one. Alla vinster delas motsvarande. Om ingen av spelarna har lyckats skapa en hand kombination, kommer hela potten till spelaren med högsta handen. Om en enda spelare vinner både höga och lohänderna - tar han hela potten.

Omaha High Lo Strategies

Alternativt till Texas Hold'em delas varje spelare 4-hålkort. Du bör också komma ihåg att detta spel kommer att hända att vara ganska olönsamt för de spelare som inte har definierat åtminstone en grundläggande strategi. Detta är särskilt viktigt när färre spelare vika i första omgångarna av spelet. Du förstår orsaken till varför i processen.

Omaha High Lo Strategy - Kom ihåg 2 + 3

För att utvärdera din potentiella kombination korrekt måste du alltid komma ihåg att endast två av dina fyra kort behövs för att bilda en kombination med endast tre av 5-kort på bordet. Denna regel är mycket viktigt att komma ihåg för att känna igen den möjliga starka handen. Å andra sidan, om du inte ägnar särskild uppmärksamhet åt det, kan din hand uppträda i högre grad än förväntat. För att skapa den starkaste möjliga Lo-hand-kombinationen, rekommenderas det att förstå och komma ihåg dessa 2 basic regler:
1. Undvik några par kort i din kombination
2. Det högsta enskilda kortvärdet i din hand får inte överstiga 8

Omaha High Lo Strategy Nuts Lo

Låt oss först och främst ge definitionen av "Nötterna". Att ha en Nuts Lo hand betyder att ha den starkaste möjliga kombinationen. Newbie-spelare kanske inte definierar det direkt för första gången, men det är ganska enkelt och det är viktigare att det är ganska viktigt att veta för att vinna i Omaha High Lo. Här är ett litet tips som du kan komma ihåg för att göra det lättare: «Nuts Lo» är «2 + 3». Det betyder att om två av dina fyra kort i ditt hålkort är deuce (2) och Ace - du har en Nuts Lo-kombination.

Men du borde också hålla koll på samhället (kortkort, kort på bordet), eftersom tre av dem som består av 8 och loer och kort utan par kommer att läggas till ditt deuce och ess och bilda den bästa möjliga kombinationen rätten i din hand. Ett annat bra avbrott för dig kommer att skapas av Deuce och 3 och Ace på bordet. Som i en gång i spelet kommer ytterligare två gemenskapskort att läggas till, som 8 eller Lo och ett par inga par Lo-kort - du kommer säkert att ha Nötterna. I det här fallet rekommenderar vi starkt dig att höja vad som i den här situationen har några ganska stora chanser att ta åtminstone Lo hand potten.

Omaha High Lo Strategy Nuts Flush

Som du redan har gissat är den bästa möjliga Nuts Flush-kombinationen en Flush. Alla spelare borde veta hur man skiljer Nötter Flush åtminstone för att få uppenbarligen närmare potten. Ta en titt på detta exempel:

Dina hålkort: 2c - Ac
Gemenskapskorten: Dc - 9c - 7c.

Eftersom de flesta av dina motståndare sannolikt kommer att ha flushhjärtan, kan du hålla dig lugn som du vet att du har den högsta möjliga flushnoten. Att kunna känna igen den här typen av kombination kan förbättra din situation i spelet och hjälpa dig att definiera din ytterligare satsningsvolym.

Omaha High Lo Strategy Din odds mot Odds av din motståndare

Helst bör du veta hur man definierar den bästa möjliga kombinationen av din motståndare och om det finns tre kort i samma färg på bordet. Du måste inse att i en sådan situation kan minst en av dina motståndare teoretiskt ha en Flush. I det här fallet om du är 100% säker är din hand inte tillräckligt stark för att slå en flush - du måste vikas. Å andra sidan, om gemenskapskorten på bordet bildar ett ljus Straight som 3-4-6-8-9, blir det mycket bättre om du har åtminstone rak eller en hand som är tillräckligt stark för att slå den på Tvärtom - du skulle bättre kunna vika.

I det nämnda exemplet 3-4-6-8-9 finns det åtminstone 5-sätt att bilda ett rakt med två av ditt hålkort och 3-community-kort utav 5 på bordet:
• 2-3-4-5-6
• 3-4-5-6-7
• 4-5-6-7-8
• 5-6-7-8-9
• 6-7-8-9-10
Naturligtvis kan dessa exempel verka någonstans mellan science fiction och fakta, men de visar tydligt nödvändigheten av spelarens höga uppmärksamhet på motståndarnas möjliga kort.

Omaha High Lo High Hands Strategi

Eftersom det här spelet innebär en hel del vinnande kombinationer, var redo för att antalet dem kommer att överstiga seriöst antalet möjliga kombinationer i Texas Hold'em. Så var noga med att förstå att Three of a Kind eller ett par är långt ifrån de kombinationer som ofta vinner i Omaha.

Vanliga misstag i Omaha

Ett av de vanligaste första spelarnas misstag är att de är klara av att definiera värdet på starthanden efter att ha fått sina hålkort. Det händer av anledningen att de flesta har upptäckt pokervärlden medan de spelar i Texas Hold'em och det gör att de överskattar sina höga kort medan de spelar i Omaha poker.

Till exempel skulle ett par ess ha verkade ha en ganska stark kombination för PF (preflop), medan det ofta verkar vara det otroliga när floppen inte visar den tredje essen.

Ett annat levande nytt spelares misstag är en okontrollerad höjning vid ett högt par direkt efter affären. Sådana uppenbara höjningar brukar vanligtvis förutsägas av de erfarna spelare som tenderar att dra paralleller mellan vadslag och höjningar medan de väntar på det starka kortet i floppen.

Ett annat uppenbart misstag är de skickliga självklara försök att bluffa. Dessutom är detta ett av de misstag som kan bli en ren katastrof när de flesta av spelarna kommer att avslöja denna bluff genom att dra analogi mellan de tidigare spelen och höjer och så kommer bluffen bara att vara orimlig. Så här är det lilla tipset för de nya Omaha pokerspelarna: behåll ditt rättvisa namn och försök att undvika bluff tills du känner dig trygg nog för din definierade strategi.

När man byter från Texas Hold'em till Omaha, kommer vissa nya spelare uppenbarligen att märka parallellen mellan den vanliga volymen av den traditionella Hold'em och Omaha High-Los potten som tenderar att ligga långt över.

Medan de flesta spelare vika strax efter floppen när de spelar i Texas Hold'em, kommer Omaha-spelare med 4-hålkort i händer tillsammans med ett stort antal odds att osannolikt vika sina kort efter den första affären.

Ett annat vanligt misstag för de nya spelarna viks inte deras kort med Nötter (den högsta möjliga handen för tillfället) efter floppen. Till exempel råkade du få nötter efter floppen, låt oss säga att det var högt rakt med ess. Så vad händer nästa? Spelarna kommer att höja tills det är din tur att fatta ett beslut. Och när spelarna är uppenbara att satsa i stället för att vänta på en flush, kommer ditt bästa beslut att lägga dina kort och välja ditt bättre ögonblick.

Vad är en potgräns?

Potgräns är en typ av Omaha poker, som även kallas PL. Det betyder att alla insatser eller ökningar i en kurs av denna typ av spel är att matcha beloppet i potten. Med andra ord kommer krukvolymen att fungera som en gräns under satsningsrundan. Den maximala satsningen i den första satsningsrundan bör motsvara summan av Small och Big Blinds. I det 10 \ 20-spelbegränsningsspelet, till exempel, bör den första insatsen inte överstiga summan av Big och Small Blinds, vad gäller det aktuella exemplet kan insatsen inte överstiga 30. Således kan nästa spelare antingen matcha satsningen i mängden 30, eller höja upp den till 60.

OFC Ananas

Ananas öppen ansikte Kinesisk poker - en slags kinesisk poker där från andra spelare spelarna får tre kort nedåt, varav en måste vikas. Motståndare i slutändan ser bara två kort, den tredje förblir obeliggad för dem.

Spelet spelas med en standard däck 52-kort (från 2 till Ace, no jokers). Kostymen är lika. Det maximala antalet spelare i Ananas - 3.

Således spelar spelet i 5-varv: 5 + 2 + 2 + 2 + 2

Vid fantasi får spelaren 14-kort, av vilka 13 måste användas och 1 kasseras.

Målet med spelen är att få den starkaste kombinationen att slå motståndare och samla fler poäng. Spelaren med flest poäng i slutet av rundan vinner.

Hand sväng

Spelet spelas med 52-kort. Det finns inga gemenskapskort eller satsningsrundor.

Hantering av kort i hand.

Kort behandlas alternerande på 5 gator.

- 1st gata - 5-kort delas ut.
Spelaren måste lägga ut alla 5-kort i rutorna

- 2nd gata - 3-kort delas ut.
Börjar från 2nd gatspelare måste lägga ut 2-kort i lådorna och kassera 1-kort.

- 3rd gata - 3-kort delas ut.

- 4th gata - 3-kort delas ut.

- 5th gata - 3-kort delas ut.

Lådor

Spelaren måste lägga ut alla kort i tre lådor:

- Front - övre låda med 3-kort (den svagaste)
Möjliga kombinationer: tre av ett slag, ett par, högt kort och liknande. För starkare kombinationer måste minst 4-kort användas.

- Middle-middle box med 5-kort (medelvärde)

- Tillbaka - den nedre rutan med 5-kort (den starkaste)

Regel av lådor: främre lådan kan inte slå mittlådan, mittlåda kan inte slå tillbaka lådan. Kombinationer måste sorteras efter anställning från botten i stigande ordning. Lika kombinationer är tillåtna. Om denna regel inte respekteras anses handen vara förkrossad och spelaren får inte några poäng.

Bekräftelse av spelstart

När de sitter vid bordet minst 2-spelare måste varje spelare bekräfta att han är redo för spelstart. Spelet startar inte förrän alla spelare bekräftar det. För att bekräfta måste spelarna välja spel i ett popup-fönster.

Spelprocessen.

Efter handens början på första gatan delas spelaren, som ligger till vänster från återförsäljaren, 5-kort. Alla spelare kan se dessa kort.

Spelaren måste sätta alla 5-kort i tre lådor. Spelen spelas helt öppna. Spelarna har inga kortfärdiga kort. Alla kort läggs ut i lådor, innehållet är tillgängligt för alla deltagare. Spelarna lägger ut kort en efter en. Processen att lägga ut på första gatan är synlig för alla spelare.

Avsluta flyttningen vid 1st Gata

När spelaren släpper ut alla kort är "Klar" knappen tillgänglig för honom. Fram till slutet av turnen kan spelaren flytta några av sina kort.

Efter avslutat drag hanteras nästa spelare 5-kort och så vidare tills den första gatan inte är klar.

Förflyttning vid återstående gator.

Från den andra gatan och tills alla spelare har 13-kort utlagda, får spelare tre kort och lägger två av dem ut i lådorna. Reningskortet kasseras genom att trycka på knappen "kassera". Genom att kassera det tredje kortet öppnas två andra. Spelaren kan inte flytta korten som lagts ut på tidigare gator.

Tid på tur.

Varje spelare har samma tid att lägga ner kort på varje gata - 2 minuter. Från och med första gatan finns en nedräkning. På den andra gatan spelaren har mindre tid än på den första och etc. Om en spelare är ute av tid, kommer han att ha ytterligare tid bank - 3 minuter. Om spelaren använder hela tiden, men fortfarande har kvarvarande kort, placeras de automatiskt.

Om spelaren är ute av tid läggs kortet ut automatiskt:

- Kort läggs ut i den ordning de mottogs, först på bottenlinjen, efter det på mitten och övre.

- Från andra gatan läggs de första två mottagna korten ut och den tredje kastas.

Om en spelare har kopplat från en server startas "Time Bank" också - 3 minuter. Om i slutet av alla "Time Bank" -spelaren inte lyckas upprätta en anslutning till servern kommer hans nuvarande hade att behandlas automatiskt och räknas, spelaren kommer att flyttas till "Sit out" och kommer inte fortsätta spelet, förutom de fall där motståndaren har rätt att handla "Fantasy". Enligt kinesiska pokerreglerna är "Fantasy" en fortsättning på aktiv hand, det är därför det kommer att spelas och först efter att spelaren flyttas till "Sit out". Tidsbanken startar om efter att spelaren flyttat till en annan tabell.

Scoring och bonusar.

I slutet av handen summeras sammanfattningarna. Poängen delas ut vid en parvis jämförelse mellan varje spelares hand. I varje par jämförs respektive kombinationer: högsta med högsta, medeltal med medelvärde och lägsta med lägsta.

Vid dragning på någon av händerna (till exempel båda spelarna har lika flash på bottenlinjen) får ingen av spelarna poäng för den här handen.

Scoring regler.

Det finns två sätt att göra poäng:

- Metod 2-4
Spelaren får 1 poäng för varje vunnet hand.
Dessutom får spelaren 1 poäng om han vann 2 av tre händer eller alla tre händer.
Vid dragning får ingen av spelarna poängen. Men om spelare vinner med två andra händer får han tre poäng - en för varje vunnet och hand och en extra.

- Metod 1-6
Spelaren får 1 poäng för varje vunnet hand.
Dessutom får spelaren 3 poäng om han vann alla tre händerna.

Ojust spel
om i handen av spelaren upprättats kombination med misslyckande i sin styrka, än att handen anses vara fouled. I det här fallet betraktas alla hans kombinationer som förlorat till andra och han får inte några poäng men betalar böter i antal 6 poäng och bonuspoäng till var och en av spelarna.

Om två eller flera spelare har "foul", då får deras händer 0 pekar på jämförelsestadiet.

royalties

Förutom poängen för en vinst, spelas spelare med royalties för kombinationerna, oavsett fördelningsresultatet.

Fröken mottar inte royalties.

Andra spel

7-Card Stud

7-Card Stud anses vara en av de klassiska typerna av poker, men om du är säker på att traditionell Texas Hold'em inte längre är en utmaning för dig, bör du absolut försöka 7 Card Stud. Detta spel handlar om att göra den bästa 5-kortkombinationen av 7-kort i handen. Kärnprincipen för 7 Card Stud är att komma ihåg alla dealtkorten och vara fullt medveten om din starthandspotential. Trots att 7 Card Stud på många sätt spelas på samma sätt som många av de klassiska pokerspel på grund av likheten hos de vinnande kombinationerna, har den en rad olika skillnader som är värda att uppmärksamma.

Stakes

En av de viktigaste skillnaderna i 7 Card Stud är att inga mörkar används här för att starta satsningsrundan eller hela spelet. Här ska alla spelare placera satsningar i samma mängd beroende på de inställda bordgränserna.

Varje spelare borde göra en tvångssats som också kallas Ante. Volymen av den här typen av obligatorisk insats beror på tabellgränserna, vanligtvis varierar från 10-25% av den minimala satsningen som krävs. I de vanligaste tillfällen spelas 7 Card Stud med fasta gränser.

Starthand

Det viktigaste är att vara tålmodig eftersom de riktigt starka starthänderna, som garanterar den omedelbara vinsten, kan förekomma ganska sällan. Det är därför som innan du viker dina kort strax efter floppen bör du göra en smal utredning och genomföra en djup analys av alla möjliga varianter med dina kort.

Strategin

Eftersom din övning med någon annan typ av pokerspel kan visa dig, finns det inget mer effektivt och värdefullt än att du faktiskt övar och djupt medvetet synsätt. Därför är vi inte här för att bo på det konventionella eller allmänt accepterade speciella magiska systemet som hjälper dig att vinna. Här måste du inse att resultatet av spelet såväl som din personliga framgång beror bara på din förmåga att läsa din motståndare. Vi kommer att ta itu med denna fråga i detalj senare.

Huvudreglerna

I motsats till de flesta pokerspelen kommer du inte att möta några gemenskapskort. Varje spelare här hanteras 7-kort i hela. Alla spelare som lyckades nå den sista rundan är att göra den bästa 5-kortkombinationen av 7-kort i handen. Som vanligt spelas det här spelet med hjälp av en standard 52 kortdäck. Antalet kort bestämmer nämligen antalet personer, som kan spela i en enda spelsession. Antalet spelare i Seven Card Stud varierar från två till maximalt åtta. Och nu låt oss följa hela spelprocessen i rätt ordning. I motsats till Texas Hold'em och Omaha poker spelas Seven-Card Stud bara med satsningsgränser. I Seven-Card Stud hittar du inga Pot Limit eller No Limit typer av spelet. I den aktuella artikeln kommer vi att överväga följande exempel: 7-Card Stud med fast gräns 10 \ 20.

Spelet startar

Innan återförsäljaren behandlar de första korten till spelarna som börjar från vänster medurs med bordet, ska varje spelare göra en obligatorisk insats, som även kallas Ante. Mängden Ante är vanligtvis omkring 1 \ 5 av den minimala bordgränsen. Ante spelar samma roll här som mörkar i traditionellt Texas Hold'em - det är placerat för att börja fylla potten.

Tredje gatan

Så den första affären är följande: alla spelare delas ut två kort. När dealern har behandlat två kort för varje spelare, handlar han ett kort, men den här tiden står inför. Alla kort som hanteras vända mot är att stanna på bordet. Så nu har varje spelare en face up och tre face down-kort. Den första satsningsrundan heter "Third Street" och den ska startas med spelaren som visar högsta kortet efter rang och kostym.

Kostymerna rankas från högsta till: Spader, Hjärtan, Diamanter och Klubbar.

Spelaren med lägsta kortvisning krävs för att göra en tvångssats som kallas "Bring In" -spelet. Denna satsning ställs vanligtvis vid bordet. Efter vårt exempel, med gränserna 10 \ 20, kommer Ante att vara lika med 2. Efter inlösen satsningen gjordes av nästa spelare på spelarens omedelbara vänstra sida och gjorde det möjligt att lägga, ringa eller höja vadet som vanligt. Mängden höjning i första omgången av spelet bör inte överstiga 10 (tabellen undre gräns). Varje runda tillåter bara en insats från varje spelare och tre raser, följaktligen är det maximala satsningen i detta fall 40.

Fjärde gatan

Efter alla spelarna har gjort sina satsningar handlar återförsäljaren ett annat uppåtkort som traditionellt kallas "Fourth Street". På de kort som behandlas börjar en annan satsningsrunda med spelaren som visar den högsta handen. Mängden höjning i första omgången av spelet bör inte överstiga 10 (tabellen undre gräns). En spelare som visar ett par får lova att satsa 20 (den höga bordgränsen). Därefter ska alla spelare som börjar från vänster om spelaren visa de bästa korten, fatta sina beslut.

Femte gatan

Efter den andra satsningsrundan är nästa kort som kommer att komma upp och kallas "Femte Street". Så tills detta ögonblick har varje spelare totalt 5-kort: 3-kort och 2-hålkort. Mängden av den första insatsen i denna omgång är 20. Nästa satsningsrunda börjar igen med spelaren som visar den högsta handen.

Sixth Street

Så den tredje satsningsrundan är över och återförsäljaren handlar det sista ansikte upp-kortet till varje spelare och den här rundan heter "Sixth Street". Igen börjar satsningsrundan med spelaren som visar de högst synliga korten och vadslagets volym överstiger enligt höggränsen.

Sjunde Street

Och efter satsningsrundan handlar återförsäljaren det sista kortet till varje spelare och detta kort behandlas med ansiktet nedåt. I pokersamfundet är det sista kortet i Seven Card Stud ofta benämnt "nere och smutsiga". Detta kort följs av den slutliga satsningsrundan och mängden krävs insats är stabil.

Den Showdown

Nu använder varje spelare fem av hans sju kort för att kompensera sin slutliga hand. När man bestämmer vilken kombination som är bättre visar alla spelare sina kort och det bästa av dessa kortkombinationer vinner potten.

razz

Razz är en variant av 7 Card Stud där den bästa låga handen vinner potten. Spelet kan spelas av två till åtta spelare. Den spelas med 52 kortdäck som inte innehåller några jokers. Varje spelare delas ut totalt sju kort, men endast den bästa femkorts låga handen används för att bestämma vinnaren. Till skillnad från i 7 Card Stud Hej / Lo, i Razz finns det inget "åtta eller bättre" krav att vinna potten.

Kom ihåg att (till skillnad från Seven Card Stud Hi / Lo och Omaha Hi / Lo) finns det ingen "kvalifierare", den bästa låga handen vinner hela potten.

32 Card-Draw

Det här spelet är speciellt spännande eftersom alla lägre kort från 2 till 6 tas bort från däcket, så du hamnar med mycket höga kort, och det är lättare att få tre i ett slag eller ett fullt hus. Tänk på det när du spelar - din hand kan vara bra, men det är också dina motståndares händer!

  • Detta spel spelas med 2 till 5 spelare.
  • 3 persienner - små, stora och över när mer än 3-spelare (2-3-spelare återgår till bara små och stora persienner).
  • Vid utbyte av kort börjar den första spelaren efter återförsäljaren (som i 5-kortdragning), men i andra omgången börjar åtgärden efter överblindningen (inte efter återförsäljaren). I en heads-up-situation (endast 2-spelare) börjar åtgärden med småblinda.
  • Spelaren kan kassera maximalt 4-kort.
  • Tidsgränsen för höjning är 10 sekunder, varefter du bara kan kontrollera, ringa eller vika.
  • Stripped däck: kort av rang 2-6 tas bort, oavsett hur många spelare som är i spelet.
  • Ess kan spela högt eller lågt, så du kan ha en rak A-7-8-9-10 eller 10-JQKA.
  • Parole-funktionen tillåter spelare att dela potten (endast 2nd-satsningsrundan).
  • Slipsar kan brytas med kostym.
  • Handrankningar är olika i 32-Card Draw Poker.

Badugi

En relativt ny variant av poker, som kombinerar funktionerna i Texas holdem, Rita poker och razz.

Varje spelare delas ut fyra kort, och den lägsta handen vinner - fyra kort av olika rang och kostym. Spelet kan spelas upp högst sex spelare och spelas med 52 kortdäck. Ess är alltid det låga kortet.

Början av avtalet liknar Texas Hold'em - två spelare till återförsäljarens vänstra stolpe en liten och en stor blind. Därefter spelas spelare fyra kort, och en spelare på big blind vänster börjar en första satsningsrundan.

Spelet omfattar fyra satsningsrundor. Under varje tre runda kan spelarna handla mellan noll och fyra kort från sina händer. Efter den fjärde satsningsrundan slutar de återstående spelarna avslöjar sina kort som rör sig medurs runt bordet. Spelaren med den bästa handen vinner potten.

Hand Rankings (Fallande)

  • Badugi är handen som har fyra kort av olika rang och kostym, vars bästa är 4-3-2-А.
  • Tre-korts hand - är gjord av tre unpaired kort med olika drag.
  • Två-korts hand - har två unpaired kort med olika drag.
  • Enkortshand - det låga kortet vinner.

Den värsta handen i Badugi är К-К-К-К.

Texas 6 +

Alla har blivit hyped upp om det här nya spelet som kom till Macau-borden där Ivey och Dwan spelar, kallad Six Plus Hold'em. Vid första anblicken ser det ut som ett mycket spännande och attraktivt spel för nya spelare! Det här kan bara vara den nya Chris Moneymaker när det gäller att locka de roliga spelarna att spela online, och det är bra om du vet hur du spelar Texas Hold'em bra, så får du en enkel övergång till det här nya spelläget.

Huvudskillnaden i Texas 6 Plus är antal kort (36 istället för 52) och styrka i kombinationer:

Texas 6 + kan spelas med så lite som två spelare, upp till högst tio spelare. Det spelas med 36 kortdäck (från 6 till Ace) utan joker. Varje spelare får två kort, nedåtvänd. Dessa kort är kända som hålkort. Sedan utdelar återförsäljaren fem gemenskapskort med ansiktet uppåt. Spelare kan använda några fem kort för att bilda kombinationen. Den bästa kombinationen med fem kort har vunnit potten.

Spela nuhttps://pokerdom.com/

Aktiva bonusar

Total: 4
soupWizardApi.init ('p21661p3144303pb6f5', 'p'); Bonus 1000R för nya spelare på Pokerdom ... 👁️ mer >>

📁 Kategori:

Skapad:

Utgår:

📁 Kategori:

Skapad:

Utgår:

📁 Kategori:

Skapad:

Utgår:

📁 Kategori:

Skapad:

Utgår:

Otillförlitliga bonusar

Total: 0

Tyvärr, ingen casino bonus hittades